Tävling i Truccazzano

Klapp på halsen
Härligt insprånget i tredje(!)kombinationen
Vi hoppade två mista klasser med placering denna helg. Startade inte på söndagen då jag tyckte det räckte med fyra banor och fyra framhoppningar. Mista är ju som bekant två omgångar om man rider felfritt.  Jag grämer mig nu efteråt att jag inte utgick ur grand prix 135 omhoppningen. Vi var bara fyra felfria till omhoppning och jag kom 4 efter ett retligt pet. Med walk over kunde jag sparat på henne och tagit 4e platsen i vart fall och så jag hade kunna rida söndagens klass. Men vinnarsuget tog över...  Får bli bättring till nästa gång.
 
Jag såg en så fin häst på framhoppningen idag, svart med höga strumpor och bläs,  men blev så himla ledsen när jag såg vad idioten betslade med. Typ tvinnad ståltråd med parerstänger!!.  Hästen var verkligen besvärad. Det värsta var att de dragit upp bettet så det nästan tog på kindtänderna! Där kunskapen tar slut tar våldet vid. Han har dessutom elever med sig.... Desto mer besvärad blir jag när jag tänker på att det finns sådana bett att köpa!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Janina Reissmuller blogg

Horselife in Italy. Swedish equestrian living and riding in Italy.

RSS 2.0